سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلبریتی های من

نظر

برنامه آموزش کوهنوردی
آموزش کوهنوردی در ساخت یک ورزشکار استقامتی از طریق ایجاد آمادگی قلبی عروقی (تناسب قلب و ریه ها) و آمادگی جسمانی (به ویژه استقامت ، قدرت و تعادل) ، با استفاده از اهداف خاص و پیروی از یک جدول زمانی مشخص متمرکز است.

ورزشکار استقامت
یک ورزشکار کوهستانی جامد یک ورزشکار استقامتی است. استقامت بیش از هر مهارت خاص تناسب اندام ، منطقه تناسب اندام است که برای یک کوهنورد از اهمیت بیشتری برخوردار است. یک ورزشکار استقامتی قادر است در تمام طول روز در سطوح مختلفی عملکرد داشته باشد و در فعالیت های "طولانی و کند" یا "کوتاه و انفجاری" متخصص نباشد. ورزشکاران استقامتی هم از نظر قلبی عروقی و هم از نظر آمادگی جسمانی بسیار عالی هستند.

تناسب کاردیواسکولار

تناسب اندام قلب و عروق از طریق ظرفیت هوازی شما اندازه گیری می شود: توانایی بدن شما برای دریافت و استفاده از اکسیژن. آموزش قلب و عروق جهت تهویه قلب و ریه ها جهت رساندن اکسیژن به ماهیچه ها است.

تناسب اندام حرکتی

تناسب اندام حرکتی به استقامت ، قدرت ،تعادل ، چابکی و انعطاف پذیری اشاره دارد. اینها همه فاکتورهای مهمی در توانایی شما برای صعود روان و کارآمد در مناطق کوهستانی است.

اهداف آموزش
اهداف آموزشی با توجه به محدودیت زمانی ایجاد شده توسط هوا ، شرایط مسیر ، خطرات عینی و اثرات ارتفاع بسیار مهم است. تهویه مناسب بدنی به شما این امکان را می دهد که با بالا رفتن از زمان طولانی تر ، قوی تر و سریعتر ، در زمین های شیب دار و ناجور راحت تر باشید ، بارهای سنگین تری حمل کنید ، در حالت استراحت سریعتر بهبود یابید و از کل ماجراجویی بهتر لذت ببرید.

جدول زمانی و برنامه برای آموزش
هنگامی که نیازهای جسمانی صعود ، سطح آمادگی جسمانی فعلی و اهداف تمرینی خود را بررسی کردید ، برای برنامه تمرینی خود یک جدول زمانی تعیین کنید. جدول زمانی خود را به سه مرحله تقریباً مساوی تقسیم کنید تا آموزش شما متمرکز شود.

مرحله 1: تناسب پایه ساختمانی
آموزش شما باید از همان ابتدا شامل آمادگی جسمانی قلبی و عروقی و تناسب اندام حرکتی باشد و "یک تناسب اندام" خود را ایجاد کنید زیرا شما وارد یک برنامه روزمره می شوید و بدن شما با این تمرینات سازگار می شود.

مرحله 2: آموزش ویژه کوهنوردی را معرفی کنید
تمرینات خود را با کوهنوردی و صعودها و جلسات گاه به گاه با هدف افزایش دامنه راحتی در سطوح مختلف تلاش ، مخصوص کوهنوردی کنید.

مرحله 3: آموزش  برای صعود به جلو
در زمینی که از نظر شیب و دشواری شبیه به کوه و با کوله باری از آنچه حمل می کنید دقت کنید.

پس از تعیین جدول زمانی آموزش ، برنامه آموزشی خود را برنامه ریزی کنید. برنامه تمرینی شما باید از همان ابتدا شامل تمرینات قلبی عروقی و تناسب اندام حرکتی باشد ، اما برای جلوگیری از آسیب های بیش از حد یا اشتیاق بیش از حد ، با دقت شروع کنید. از تمرینات ، فعالیت ها ، مکان ها و غیره استفاده کنید تا از نظر جسمی دچار مشکل و مشغله ذهنی باشید.

هر 3 روز یک بار تمرینات اینتروال و قدرتی را دنبال کنید. ورزش های هوازی ، تعادلی ، کششی و شکمی می توانند هر روز انجام شوند. کشش باید بعد از هر تمرین انجام شود. با گذشت زمان ، تمرینات استقامتی را در تمام فعالیتها بگنجانید.

معرفی پارک های کوهستانی مشهد:

در مشهد رشته کوه ها و پارک های کوهستانی متعددی وجود دارد که با توجه به آموزش های داده شده میتوانید با رعایت تمامی موارد بدون اسیب رساندن به بدن خود کوه نوردی ساده و مناسبی داشته باشید.